Nauka

  • CZY JUŻ ZACZĄĆ NAUKĘ?? !!

indeks
Zdarza się często ,że w Państwa domu znajduje się instrument ,na którym ktoś kiedyś grał lub, też został nam podarowany w prezencie. Jeżeli jest to instrument pokaźnych rozmiarów np. .pianino, fortepian czy tak popularny keyboard pełnią one wówczas funkcję aranżacyjną pomieszczenia. Natomiast instrumenty mniejsze jak choćby gitara zalega gdzieś w zakamarkach domu gdzie najczęściej ulega zapomnieniu. Zdarza się również i tak,że w koło tych instrumentów zaczynają interesować się Państwa dzieci. Ciekawość ta wypływa z czynników zewnętrznych jak: kształt, mechanizm i działanie instrumentu. Dzieci widząc takie instrumenty w TV, szkole na koncercie próbują „nawiązać” z nim pierwszy kontakt najpierw fizyczny po przez „brzdąkanie”,sposobu wydobywania różnych dźwięków. Jest to wówczas samoistne dociekanie dziecka, które może Państwu sygnalizować pierwsze prapoczątki chęci do gry na instrumencie. Rodzicom zdarza się często w tych pierwszych przejawach zainteresowania instrumentem nie dostrzegać lub też naj krócej mówiąc zbywać w zalążku drzemiące uzdolnienia nie odpartą chęć dążenia w pełni znaczenia tego słowa do sztuki jaką jest muzyka. Stąd już tylko krok, aby dziecko poważnie zainteresowało się grą na instrumencie i rozwijało swoje zdolności. Manualne, rytmiczne ,wokalne łącząc je w jedną całość dążyło do swoistego samodoskonalenia się w duchu owej sztuki ,która później będzie procentować, i która przyniesie Wam, a przede wszystkim Państwa dziecku wiele, wiele radości!